1. Home
  2. /
  3. Klantmanager Minimabeleid/Bijzondere Bijstand

KLANTMANAGER
MINIMABELEID/
BIJZONDERE
BIJSTAND.

32 uur tot 36 uur (Alkmaar)

Heb jij goed ontwikkelde sociale vaardigheden, ben je accuraat en heb je kennis van en werkervaring met bijzondere bijstand? Dan zijn we op zoek naar jou!

Als klantmanager Minimabeleid/Bijzondere Bijstand controleer en beoordeel je of cliënten recht hebben op een bijzondere bijstand volgens de Participatiewet. Het is jouw primaire taak om de binnenkomende aanvragen bijzondere bijstand te beoordelen en af te handelen. Samengevat:

  • Je behandelt aanvragen c.q. beoordeelt het recht op Bijzondere Bijstand en Minimaregelingen van zowel uitkerings- als niet-uitkeringsgerechtigden.
  • Je bent verantwoordelijk voor het hele proces Bijzondere Bijstand (invoer, beoordeling, betaling en eventuele wijzigingen).
  • Je geeft voorlichting (klanten, instanties en collega’s) en verstrekt informatie over deze regelingen, telefonisch en aan de balie.
  • Je behandelt aanvragen Stadspassen en verwerkt deze in Zebra.
  • Je toetst en verifieert de door klant aangeleverde gegevens.
  • Je stelt rapportages op en maakt beschikkingen.
  • Naast bovengenoemde werkzaamheden ben je ook bereid om regelmatig bij te springen als klantverwijzer Telefonie.

Dit is iets voor jou als:

Voor klantmanager Minimabeleid/Bijzondere Bijstand gelden de volgende kerncompetenties: resultaatgericht, klantgericht, samenwerken, verantwoordelijkheid, nauwkeurigheid, oordeelsvorming en kwaliteitsgerichtheid. Als klantmanager Minimabeleid/Bijzondere Bijstand is het belangrijk dat je zorgvuldig werkt en een flexibele werkhouding hebt. Je staat stevig in je schoenen en je hebt uitstekend ontwikkelde sociale vaardigheden en werkt gestructureerd en:

  Je hebt een MBO+ werk-en denkniveau en je bent na een gedegen inwerkperiode in staat om zelfstandig te werken.

 Je beschikt over kennis van relevante wet- en regelgeving en richtlijnen in het kader van de Participatiewet en het gemeentelijk beleid

Je bent klantgericht en dienstverlenend ingesteld.

Je bent doel- en resultaatgericht.

Je bent flexibel bij het uitvoeren van de werkzaamheden en kan snel inspelen op veranderingen in gestelde prioriteiten.

Je bent een teamspeler.

Je bent accuraat en beheerst de Nederlandse taal goed in woord en geschrift.

Je hebt ervaring met Suite4Allof affiniteit met uitkeringssystemen.

Je bent bekend met LEAN en weekstarts en neemt hierin een actieve rol.

Voldoe je niet aan alle eisen, maar…

wil je dit vak heel graag leren? Dan vragen we je toch om te reageren! De juiste instelling en een leergierige houding zijn basis ingrediënten om deze boeiende functie uit te voeren!

Iets voor jou?

Of wil je eerst wat meer weten voordat je solliciteert? Check bij ons in en we vertellen je alles over deze job!